MMiN

MYANMAR MANAGEMENT & INSPIRATIONAL NETWORK

SRS ေလအိတ္ဆိုသည္မွာ………………..

SRS
SRS2
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရး
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးလိုအပ္ခ်က္ ( ၂ ) မ်ိဳးရွိပါသည္။ ပထမအခ်က္မွာ မေတာ္တ

ဆမွဳမ်ားမၿဖစ္မီ ၾကိဳတင္ကာကြယ္ေဆာင္ရြက္ၿခင္းႏွင္႔ မေတာ္တဆမွဳၿဖစ္ပြားခ်ိန္တြင္ ယာဥ္ေပၚတြင္

ပါလာေသာသူမ်ားအား ကာကြယ္ၿခင္းတို႕ၿဖစ္သည္။ မေတာ္တဆမွဳၿဖစ္ပြားခ်ိန္တြင္ ယာဥ္ေပၚတြင္ပါလာ

ေသာသူမ်ားအားကာကြယ္ၿခင္းတြင္ ယာဥ္အခန္းတြင္းပ်က္စီးမွဳအနည္းဆံုးၿဖစ္ေစရန္ေဆာင္ရြက္ၿခင္းႏွင္႕

ယာဥ္အတြင္းခန္းအတြင္း အရာ၀တၱဳမ်ားေရြ႕လ်ားၿခင္းေၾကာင္႕ ဒုတိယအၾကိမ္ထပ္မံတုိက္ခိုက္မွဳၿဖစ္

ပြားၿခင္းကို အနည္းဆံုးၿဖစ္ေစရန္ေဆာင္ရြက္ၿခင္းတို႕ၿဖစ္သည္။ ယင္းသို႕ေဆာင္ရြက္ႏို္င္ရန္အတြက္

ယာဥ္ ကုိယ္ထည္အား ထိခိုက္မွဳကိုေလ်ာ႕ပါးသက္သာေစေသာ ပံုစံၿဖင္႕တည္ေဆာက္ၿခင္း၊ SRS ေလအိတ္

မ်ားႏွင္႕ထိုင္ခံုခါးပတ္မ်ားထည္႕သြင္းထားၿခင္းတို႕ၿဖင္႕ စီစဥ္္ထားသည္။

ယာဥ္ကုိယ္ထည္အား ထိခိုက္မွဳကိုေလ်ာ႕ပါးသက္သာေစေသာ ပံုစံၿဖင္႕တည္ေဆာက္ၿခင္း၊

ယာဥ္ကိုယ္ထည္၏ေရွ႔ပိုင္းႏွင္႕ေေနာက္ပိုင္းတို႕အားပံုပ်က္ေစၿပီး တိုက္ခိုက္ခ်ိန္တြင္ၿဖစ္ေပၚေသာ

တြန္းတိုက္ အား မ်ားကို စုပ္ယူၿခင္း၊ ၿပန္႕ကြဲထြက္ေစၿခင္းႏွင္႕ ေတာင္႕တင္းေသာ

ယာဥ္အတြင္းခန္းတည္ေဆာက္ပံု တို႕ ၿဖင္႕ ယာဥ္ေပၚတြင္ပါလာသူဆီသို႕သက္ေရာက္ေသာ

တိုက္ခိုက္ခ်ိန္တြင္ၿဖစ္ေပၚသည္႕တြန္းတိုက္အားမ်ား ကိုေလ်ာ႕ခ်ေပးၿပီး ယာဥ္အတြင္းခန္း၏

ပံုပ်က္စီးမွဳကိုလည္း ေလ်ာ႕က်ေစသည္။

ထိုင္ခံုခါးပတ္မ်ား

ထိုင္ခံုခါးပတ္မ်ားသည္ ယာဥ္ေပၚတြင္ပါလာသူအားအကာအကြယ္ေပးရန္ အေၿခခံအက်ဆံုးနည္းၿဖစ္သည္။

ထိုင္ခံုခါးပတ္မ်ား၀တ္ဆင္ထားၿခင္းၿဖင္႕ ယာဥ္ေပၚတြင္ပါလာသူအားယာဥ္တိုက္ခိုက္မွဳၿဖစ္ပြားခ်ိန္တြင္

ယာဥ္အတြင္းမွလြင္႕စင္ထြက္သြားၿခင္းမွကာကြယ္ေပးသည္႕အၿပင္ ယာဥ္အတြင္းခန္းအတြင္း အရာ၀တၱဳမ်ား

ေရြ႕လ်ားၿခင္းေၾကာင္႕ ဒုတိယအၾကိမ္ထပ္မံတုိက္ခိုက္မွဳၿဖစ္ပြားၿခင္းကိုအနည္းဆံုးၿဖစ္ေစသည္။

SRS ေလအိတ္မ်ား

SRS ေလအိတ္မ်ားသည္ ထိုင္ခံုခါးပတ္မ်ားကေပးစြမ္းႏို္င္ေသာ မွေပးအပ္သည္႕အေၿခခံအကာ အကြယ္

အၿပင္ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္႕ ေရွ႕ခန္းတြင္လိုက္ပါလာေသာခရီးသည္အား အကာအကြယ္တစ္ခုထပ္မံ ဖန္တီး

ေပးသည္။ ယာဥ္အေရွ႕ပို္င္းၿဖင္႕တိုက္ခိုက္မွဳၿဖစ္ပြားခ်ိန္တြင္ SRS ေလအိတ္မ်ားသည္ ေဖာင္းတက္လာၿပီး

ထိုင္ခံုခါးပတ္မ်ားႏွင္႕အတူ အလုပ္လုပ္ကာ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္႕ ေရွ႕ခန္းတြင္လိုက္ပါလာေသာခရီးသည္အား

ဦးေခါင္းပိုင္းသို႕မဟုတ္မ်က္ႏွာပိုင္းအား ကားေရွ႕ဒက္ရွ္ဘုတ္ႏွင္႕ ယာဥ္လက္ကိ္ုင္ဘီးတို႕ႏွင္႕ တိုက္ခိုက္ၿခင္းမွ

အကာအကြယ္ေပးသည္။ ၁၉၈၉ခုႏွစ္မွစတင္ၿပီး Lexus LS 400 တြင္ယာဥ္ေမာင္းအတြက္ SRS ေလအိတ္

မ်ားတပ္ဆင္ေပးၿပီးခ်ိန္မွစတင္ၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ SRS ေလအိတ္မ်ားအသံုးၿပဳမွဳလ်င္ၿမန္စြာ ၿမင္႕တက္လာ

ခဲ႕သည္။

SRS ေလအိတ္မ်ားႏွင္႕ထိုင္ခံုခါးပတ္မ်ားလိုအပ္ခ်က္

ဤအခန္းတြင္ ယာဥ္အေရွ႔ပိုင္းၿဖင္႕တို္က္ခိုက္မွဳၿဖစ္ပြားသည္႕အခါၿဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေသာ ၿပင္းထန္ သည္႕

ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမွဳအားေလ်ာ႕ပါးသက္သာေစရန္အတြက္ SRS ေလအိတ္မ်ားႏွင္႕ထိုင္ခံုခါးပတ္ မ်ားသည္

မည္သည္႕အတြက္ေၾကာင္႕အေရးပါရသည္ကို ေဖာ္ၿပထားသည္။

အၿခားေသာယာဥ္တစ္စီးစီးသို႕မဟုတ္ အရာ၀တၱဳတစ္ခုခုၿဖင္႕ ယာဥ္တိုက္ခိုက္မွဳၿဖစ္ပြားေသာ အခါ တြင္ယာဥ္သည္

ရုတ္ၿခည္း ခ်က္ၿခင္္္္္္္္္းရပ္တန္႕သြားမည္ၿဖစ္သည္ ဥပမာ – ယာဥ္တစ္စီးသည္ တစ္နာရီ လ်င္ ၅၀ကီလိုမီိိိတာ

( သို႕မဟုတ္ ) ၃၀ မိုင္ႏွဳန္းၿဖင္႕ေမာင္းႏွင္လာစဥ္ အေသတည္ရွိေနေသာ အတားအဆီး တစ္ခုခုကို

ယာဥ္ေရွ႕ပိုင္းၿဖင္႕တုိုက္ခိုက္မိပါက ရုတ္ၿခည္းရပ္တန္႕သြားရန္အတြက္ တစ္စကၠန္႕ ၏ ဆယ္ပံု

တစ္ပံုေသာအခ်ိန္သာ လိုအပ္ပါသည္။ယင္းအလြန္တုိေတာင္းေသာအခ်ိန္ကာလအတြင္း အၿဖစ္အပ်က္

ေပါင္းမ်ားစြာၿဖစ္ပ်က္သြားႏို္္င္ပါသည္။ ယင္းတိုက္ခိုက္ခ်ိန္တြင္ ယာဥ္ေရွ႕ဘန္ပါသည္ ရပ္တန္႕သြားၿပီး

က်န္ယာဥ္တစ္စီးလံုးသည္ တစ္နာရီ လ်င္ ၅၀ကီလိုမီိိိတာ ( သို႕မဟုတ္ ) ၃၀ မိုင္ႏွဳန္းၿဖင္႕ဆက္

လက္ေရြ႕လ်ားေနမည္ၿဖစ္သည္။ ယာဥ္သည္ စြမ္းအင္အားလံုးကိုစုပ္ယူလိုက္ၿပီး ယာဥ္ေရွ႕ပိုင္းပ်က္စီး

သြားခ်ိန္တြင္ အရွိန္တၿဖည္းၿဖည္းေလ်ာ႕က် သြားမည္ၿဖစ္သည္။ တိုက္ခိုက္မွဳၿဖစ္ခ်ိန္အတြင္း ခရီးသည္အခန္း

သည္ အရွိန္စတင္ေလ်ာ႕က်သြား ေသာ္လည္း ခရီးသည္သည္ ခရီးသည္အခန္းေရွ႕သို႕မူလအရွိ္န္အတိုင္း

ဆက္လက္ေရြ႕လ်ားသြားမည္ ၿဖစ္သည္။

အကယ္၍သာထိုင္ခံုခါးပတ္ပတ္မထားခဲ႕ပါက ယင္းတို႕သည္ ယာဥ္အတြင္းပိုင္းႏွင္႕တိုက္ခို္က္မိ ခ်ိန္ အထိ

တစ္နာရီ လ်င္ ၅၀ကီလိုမီိိိတာ ( သို႕မဟုတ္ ) ၃၀ မိုင္ႏွဳန္းၿဖင္႕ ဆက္လက္ေရြ႕လ်ားေနမည္ၿဖစ္သည္။

ဤဥပမာတြင္ ယာဥ္ေပၚတြင္ပါလာသူသည္ တတိယထပ္တိုက္အေပၚမွၿပဳတ္က်လာသူကဲ႕သို႕အရွိန္ၿဖင္႕

ယာဥ္အတြင္းပိုင္းကိုတိုက္မိမည္ၿဖစ္သည္။

အကယ္၍ ယာဥ္ေပၚတြင္ပါလာသူသည္ ထိုင္ခံုခါးပတ္ပတ္ထားခဲ႕ပါက လ်င္ၿမန္စြာအရွိန္ေလ်ာ႕ သြားၿပီး

တိုက္ခုိုက္မွဳအားကိုေလ်ာ႕က်ေစမည္ၿဖစ္သည္။ သို႕ရာတြင္ ၿပင္းထန္ေသာတိုက္ခု္ိက္မွဳမ်ားတြင္မူ မကာကြယ္

ထားေသာသူမ်ားထက္လြန္စြာနည္းေသာအရွိန္ၿဖင္႕သာ ယာဥ္အတြင္းပို္င္းနွင္႕ ထိခိုက္မွဳမ်ားရွိ ႏုိင္ သည္။

SRS ေလအိတ္မ်ားသည္ ယာဥ္အတြင္းပို္င္းနွင္႕ ဦးေခါင္းပိုင္းသို႕မဟုတ္မ်က္ႏွာပိုင္းအား တိုက္ခိုက္

ႏိုင္ေၿခအားေလ်ာ႕ခ်ေပးၿပီး ေပၚသို႕သက္ေရာက္မည္႕ အားကိုစုပ္ယူေပးသည္။

ယာဥ္ေပၚတြင္ပါလာသူထံသို႕သက္ေရာက္မည္႕တြန္းတိုက္အားမ်ားကို စုပ္ယူေပးမည္႕ အေၿခခံ

ယာဥ္စနစ္ႏွစ္မ်ိဳး ရွိသည္ကုိသတိၿပဳရပါမည္။ ယာဥ္ေပၚတြင္ပါလာသူအား ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏွင္႕

ခ်ိတ္ဆက္ ေပးၿပီးအရွိန္ေလ်ာ႕ခ်ေပးမည္႕ ထိုင္ခံုခါးပတ္ႏွင္႕ SRSေလအိတ္မ်ားၿဖစ္သည္။

SRS ေလအိတ္အမ်ိဳးအစားမ်ား

SRS ေလအိတ္အမ်ိဳးအစားမ်ားအား ေလေဖာင္းေစၿခင္းစတင္သည္႕စနစ္ ၊ ေလအိတ္အေရအတြက္ႏွင္႕

ေလအိတ္အာရုံခံကိရိယာအေရအတြက္ ကို အေၿခခံၿပီးခြဲၿခားပါသည္။

( က ) ေလေဖာင္းေစၿခင္းစတင္သည္႕စနစ္

• လ်ွပ္စစ္စနစ္

• စက္စနစ္
( ခ ) ေလအိတ္အေရအတြက္

• ယာဥ္ေမာင္းအတြက္ ( ၁ ) လံုး (လ်ွပ္စစ္စနစ္ သို႕မဟုတ္ စက္စနစ္)

• ယာဥ္ေမာင္းအတြက္ ( ၁ ) လံုးႏွင္႕ ေရွ႔ခံုရွိခရီးသည္အတြက္ ( ၁ ) လံုး (လ်ွပ္စစ္စနစ္

သို႕မဟုတ္ စက္စနစ္)

( ဂ ) ေလအိတ္အာရုံခံကိရိယာအေရအတြက္

• ေလအိတ္အာရုံခံကိရိယာ ( ၁ ) လံုး

• အလယ္ ေလအိတ္အာရုံခံကိရိယာ ( ၁ ) လံုး ႏွင္႕ ေရွ႕ပို္င္း ေလအိတ္အာရုံခံကိရိယာ ( ၂ ) လံုး

SRS ေလအိတ္အမ်ိဳးအစားမ်ားအလုပ္လုပ္ပံု

ကားေရွ႔ပိုင္းၿဖင္႕ ၿပင္းၿပင္းထန္ထန္ တိုက္ခိုက္မိေသာအခါတြင္ SRS ေလအိတ္အာရုံခံကိရိယာသည္

အရွိန္ေလ်ာ႕က်သြားၿခင္းကိုအာရုံခံၿပီး ေလအိတ္ေဖာင္းေစသည္႕ ကိရိယာ ( Inflator ) ကို စတင္

အလုပ္လုပ္ေစသည္။ ထို႕ေနာက္ Inflator အတြင္းတြင္ ဓာတုဓါတ္ၿပဳမွဳၿဖစ္ေပၚေစၿပီး ေလအိတ္အား

အႏၱရာယ္မၿဖစ္ေစႏိုင္သည္႕ ႏိုက္ထရိုဂ်င္ဓါတ္ေငြ႕မ်ားၿဖင္႕ ၿပည္႕ေစၿပီး ကားေပၚတြင္ပါသူကို ေရွ႕သို႕

မေရြ႕လ်ားေအာင္တားဆီးလိုက္သည္။

ဤနည္းအားၿဖင္႕ ေခါင္းႏွင္႕မ်က္ႏွာကို ယာဥ္လက္ကိုင္ဘီးႏွင္႕ ဒက္ရွ္ဘုတ္ႏွင္႕ တိုက္မိေစၿခင္းမွ

ကာကြယ္ေပးသည္။ ေလအိတ္ ၿပန္လည္က်ံဳ႕၀င္ သြားေသာအခါတြင္လည္း စြမ္းအင္မ်ားကိုစုပ္ယူ

သြားသည္။ ေဖာင္းပြလာၿခင္း၊ ကာကြယ္ေပးၿခင္း၊ ၿပန္လည္က်ံဳ႕၀င္သြားၿခင္းၿဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးသည္

စကၠန္႕ပိုင္း အတြင္းၿဖစ္ေပၚသြားၿခင္းၿဖစ္သည္။

မွတ္ခ်က္။

• SRS ေလအိတ္မ်ားသည္ တစ္ၾကိမ္သာ အသံုးၿပဳႏို္င္ရန္ၿပဳလုပ္ထားသည္။ ေရွ႔ခံုတြင္ခရီးသည္

မရွိေသာအခ်ိန္တြင္ပင္ ခရီးသည္အတြက္SRS ေလအိတ္သည္ အသက္၀င္လာမည္ၿဖစ္သည္။

• ေလအိ္တ္ေဖာင္းလာေသာအခါတြင္အသင္႕အတင္႕က်ယ္ေလာင္ေသာအသံတစ္ခုထြက္လာၿပီး

ႏို္က္ထရိုဂ်င္ဓါတ္ေငြ႕ႏွင္႕အတူ မီးခိုးအခ်ိဳ႕ထြက္လာမည္ၿဖစ္သည္။ ယင္းတို႕သည္ အႏၱရာယ္

မၿဖစ္ေစႏိုင္သကဲ႕သို႕မီးလည္းမေလာင္ေစႏို္င္ပါ။ အေရၿပားယားယံမွဳမ်ား၊ ေလာင္က်ြမ္းမွဳမ်ား

မၿဖစ္ေပၚေစရန္အတြက္ အၾကြင္းအက်န္မ်ားကိုၿဖစ္ႏုိင္သမွ်အၿမန္ဆံုးသန္႕ရွင္း ေဆးေၾကာ ပစ္ရမည္။

• SRS ေလအိတ္အသက္၀င္လာၿခင္းသည္ တစ္စကၠန္႕၏အခ်ိန္အပိုင္းအစအတြင္းၿဖစ္ေပၚ လာသၿဖင္႕

ေလအိတ္သည္အားတစ္ခုၿဖင္႕ ခ်က္ၿခင္း ေဖာင္းတက္လာမည္ၿ္ဖစ္သည္ ၿပင္းထန္ ေသာဒဏ္ရာရမွဳမ်ားမွ

ကာကြယ္ရန္ပံုစံထုတ္ထားေသာ္လည္း အေသးစားေလာင္က်ြမ္းမွဳမ်ား၊ ပြန္းစားမွဳမ်ား၊ ေယာင္ယမ္းမွဳမ်ား

ၿဖစ္ေပၚေစႏိုင္သည္။

• ေလအိတ္ၿဖစ္စဥ္၏တစ္စိတ္္တစ္ပိုင္းၿဖစ္ေသာ ယာဥ္လက္ကိုင္ဘီး၊ ဒက္ရွ္ဘုတ္တို႕သည္ မိနစ္ အနည္းငယ္မွ်

ပူေလာင္ေနမည္ၿဖစ္ေသာ္လည္း ေလအိတ္ကိုယ္တိုင္ကမူ ပူမည္မဟုတ္ပါ။

• ယာဥ္တိုက္မွဳၿဖစ္ပြားသၿဖင္႕ ေလအိတ္ေဖာင္းတက္လာသည္အထိၿပင္းထန္ေသာ တိုက္ခိုက္မွဳ

မ်ားတြင္ ေရွ႕ေလကာမွန္ကြဲအက္ၿခင္းမ်ားၿဖစ္ေပၚေစႏိုင္သည္။ ခရီးသည္အတြက္ေလအိတ္ ပါေသာ

ယာဥ္မ်ားတြင္ ေရွ႕ေလကာမွန္သည္ ေလအိတ္ေဖာင္းထြက္လာၿခင္းေၾကာင္႕ ၿဖစ္ေပၚ လာေသာ

အားတစ္ခ်ိဳ႕ကိုစုပ္ယူၿခင္းေၾကာင္႕ ပ်က္စီးသြားႏို္င္သည္။

SRS ေလအိတ္အသက္၀င္လာၿခင္း

SRS ေလအိတ္မ်ားသည္ ေအာက္တြင္ေဖာ္ၿပထားေသာပံု၏မွ်ားႏွစ္ခုအၾကား ၿခယ္ထားေသာ ဧရိယာ

အတြင္းကားေရွ႔ပိုင္းႏွင္႕ ၿပ့င္းထန္စြာတိုက္ခိုက္မွဳၿဖစ္ပြားေသာအခါတြင္ အသက္၀င္ၿပီးေဖာင္းလာမည္ ၿဖစ္သည္။

ၿပင္းထန္မွဳသည္ ပံုစံၿပဳထားေသာအရွိန္သတ္မွတ္ခ်က္ ( အနီးကပ္ဆံုးတစ္နာရီလ်ွင္ ၁၂-၁၄ မိုင္ နွဳန္း –

တစ္နာရီလ်င္ ၂၃ ကီလိုမီတာႏွဳန္း ) ထက္ ၿပင္းထန္ေသာအရွိန္ၿဖင္႕ မေရြ႕လ်ားမပ်က္စီးသြားႏိုင္ ေသာ

အရာအတားအဆီးတစ္ခုကို ၀င္တိုက္မိေသာအခါတြင္ SRS ေလအိတ္မ်ားသည္ အသက္၀င္ၿပီး ေဖာင္း

လာမည္ၿဖစ္သည္။ ယင္းထက္ေလ်ာ႕နည္းပါက အသက္၀င္ၿပီးေဖာင္းလာမည္မဟုတ္ပါ။

သို႕ရာတြင္ေရြ႕လ်ားသြားႏိုင္ေသာ သို႕တည္းမဟုတ္ ပံုပ်က္သြားႏိုင္ေသာ ရပ္ထားေသာကား သို႕မဟုတ္

တိုင္ တစ္ခုခု အား၀င္တိုက္မိသည္႕အခါမ်ိဳး သို႕တညး္မဟုတ္ ေအာက္သို႕လ်ွိဳ၀င္တိုက္မိၿခင္း ဥပမာ

အား ၿဖင္႕ ကား၏ေရွ႕ပိုင္းသည္ ထရပ္ကားတစ္စီးစီး၏ ေအာက္ဖက္သို႕၀င္သြားေသာအခါမ်ိဳးတြင္ ယင္းအရွိန္

သတ္မွတ္ခ်က္သည္ ၿမင္႕မားလာမည္ၿဖစ္သည္။

SRS ေလအိတ္မ်ားသည္ေအာက္ပါအေၿခအေနတြင္အလုပ္မလုပ္ပါ –

အကယ္၍ကားသည္ ေဘးဘက္ သို႕မဟုတ္အေနာက္မွ၀င္အတိုက္ခံရသည္႕အခါမ်ိဳး၊ သို႕တည္းမဟုတ္

လိမ္႕သြားေသာအခါမ်ိဳး၊ သို႕တည္းမဟုတ္ အရွိန္နည္းနည္းၿဖင္႕ ကားေရွ႕ပိုင္းၿဖင္႕၀င္တိုက္ၿခင္းမ်ိဳး တြင္ SRS

ေလအိတ္မ်ားသည္အလုပ္မလုပ္ပါ ။

သတိေပးခ်က္

( ၁ ) ကေလးႏွင္႕စပ္လ်ဥ္းၿပီး

ေရွ႔ခံုတြင္ ကေလးငယ္အားတြန္းလွည္းတြင္ထည္႕ၿပီး ေနာက္ဖက္သို႕မ်က္ႏွာလွည္႕ၿပီးစီး ေစၿခင္းမ်ိဳး

မၿပ့ဳလုပ္ရပါ။ အဘယ္ေၾကာင္႕ဆုိေသာ္ ေလအိတ္ေဖာင္းလာမွဳေၾကာင္႕ ကေလးငယ္အားၿပင္းထန္စြာ

ဒဏ္ရာရေစႏို္င္ေသာေၾကာင္႕ ၿဖစ္သည္။

( ၂ ) ထိုင္ခံုုစြန္းတြင္ထိုင္ၿခင္း၊ ဒက္ရွ္ဘုတ္ကိုမွီထားၿခင္းမၿပဳလုပ္ရပါ

ကားသြားေနေသာအခ်ိန္တြင္ ထိုင္ခံုုစြန္းတြင္ထိုင္ၿခင္း၊ ဒက္ရွ္ဘုတ္ကိုမွီထားၿခင္းမၿပဳလုပ္ရပါ။

သတ္မွတ္အရွိန္ေၾကာင္႕ေလအိတ္ပြင္႕လာေသာအခါတြင္ ၿပင္းထန္စြာဒဏ္ရာရေစႏို္င္ေသာ ေၾကာင္႕ၿဖစ္သည္။

တည္႕တည္႕ထိုင္ၿပီးေနာက္ကိုမီွထားရမည္။ ထိုင္ခံုခါးပတ္ကိုအၿမဲတမ္း ပတ္ ထားရမည္။

( ၃ ) ေလအိတ္ထြက္လာမည္႕ေနရာအေရွ႕တြင္မည္သည္႕အရာကိုမွမထားရပါ

ေလအိတ္ထြက္လာမည္႕ေနရာ ( ေလအိတ္တည္ရွိသည္႕ ဒက္ရွ္ဘုတ္ သို႕မဟုတ္ ကားလက္ကိုင္ ဘီး )

အေရွ႕တြင္မည္သည္႕အရာကိုမွမထားရပါ။ယင္းသို႕ထားရွိပါက ေလအိတ္ေဖာင္းပြလာၿခင္း ကို

ကန္႕သတ္ၿခင္းသို႕မဟုတ္ ထိခုိက္ဒဏ္ရာရၿခင္းမ်ားၿဖစ္ေပၚႏိုင္သည္။ကားလက္ကိုင္ဘီး၊ ေကာ္လန္အဖံုး၊

ေရွ႕ခ႕ရီးသည္အတြက္ ေလအိိတ္အဖံုး၊ ေရွ႕ခ႕ရီးသည္ အတြက္ေလအိိတ္၊ ေလအိတ္အာရုံခံကိရိယာမ်ား၏

အစိတ္အပိုင္းမ်ား၊ ၀ါယာၾကိဳးမ်ားကို မည္သည္႕နည္းႏွင္႕မွ ေၿပာင္းလဲၿခင္း၊ ၿဖဳတ္ၿခင္း၊ ဖြင္႕ၿခင္းမၿပဳလုပ္ရပါ။

ယင္းသို႕ၿပဳလုပ္ခဲ႕ပါက ေလအိတ္ခ်က္ၿခင္းပြင္႕ထြက္လာၿခင္း၊ စနစ္အလုပ္မလုပ္ေတာ႕ၿခင္းမ်ားၿဖစ္ေပၚၿပီး

ထိခုိက္ ဒဏ္ရာရၿခင္းမ်ားၿဖစ္ေပၚႏိုင္သည္။

မင္းေခါင္ ( EMPA – 8 )

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: