MMiN

MYANMAR MANAGEMENT & INSPIRATIONAL NETWORK

Customer ေတြ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကိုဘာ လို႕ေမ႕သြားၾကတာလဲ ( ၄ )

နံပါတ္(၄) ( Lost or Poor Message )

နံပါတ္(၁) အခ်က္မွာတုန္းက consistent ျဖစ္တဲ႔ျပိဳင္ဖက္မရိွ Message တစ္ခုဖန္တီးဖို႕ေျပာခဲ႔ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိစၥရပ္ေတြမွာ ကုမၸဏီေတြအေနနဲ့ သူတို႕ေပးခ်င္တဲ့ Message ေတြကို မ ေပး နိုင္ခဲ႔ၾကပါဘူး။ Corporate Message ရိွခဲ့ရင္ေတာင္မွ သူတို့ဟာ ျမင္သာထင္သာမရိွၾကဘူး။ ေသခ်ာပါတယ္။ တကယ္လို့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတြ ကိုယ္ပိုင္ကုမၸဏီေထာင္မယ္ဆို စဥ္းစားစရာေတြအမ်ားၾကီးပါ။

          လူအမ်ားသံုးေနက်စကားလံုးေတြကို အမွားအမွန္ခဲြျခားစရာမလိုဘူးလို႔ထင္မွတ္ၾကပါတယ္။ ကုမၸဏီေတြ ေျပာေနၾကတဲ့စကားေတြက Trust The Best တို့ ၊ Quality is our middle name တို႔စတာေတြပါ။ Trust တို႕ Quality တို႕ဆိုတာ အေရးၾကီးတာ မွန္ပါတယ္။ ဘယ္သူမွမျငင္းနိုင္ပါဘူး။ အဲဒီTrust တို႔ Quality တို႔ဆိုတာ တ ကယ္တမ္းေတာ႕ ကုမၸဏီတိုင္းသံုးေနက် လက္သံုးစကားေတြျဖစ္ေနပါျပီ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ Quality ပစၥည္း ေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ မရၾကပါဘူး။ တကယ္လို့သာ ခင္ဗ်ားရဲ့ကုမၸဏီဟာ တကယ္ကို အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ Quality Product ဒါမွမဟုတ္ Service ကိုေပးေနတာမဟုတ္ရင္ အခိ်န္နဲ့အမွ်အေျခအေန ပိုမိုျပီးဆိုးရြားသြားနိုင္ပါ တယ္။ တကယ္လို႔ ခင္ဗ်ားရဲ႕ကုမၸဏီကို မယံုၾကည္ေတာ႕ဘူးဆိုရင္ အခိ်န္တိုေလးအတြင္းမွာဘဲ ခင္ဗ်ားကိုေမ႔သြားမွာပါ။

          ကုမၸဏီေတြရဲ့ Poor Message ေတြဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရသလဲဆိုေတာ့ ရိွျပီးသားအရာေတြ၊ သူမ်ားလုပ္ျပီးသား ေတြကိုပဲ ကူးခ်တတ္တဲ့အက်င့္ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ပံုစံခြက္ေဈးကြက္ထိုးေဖာက္ျခင္း (  Template  Marketing ) လို႔ေခၚခ်င္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ေယာက္က သူ့ရဲ့ျပိဳင္ဘက္ဘာေတြလုပ္ေနသလဲ  ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာျပီး ျပိဳင္ဘက္လုပ္သလိုလိုက္ပီးလုပ္ေလ့ရိွပါတယ္။ ဥပမာ သူမ်ားကခဲျခစ္ကံစမ္းမဲဆို ကိုယ္က လဲ ခဲျခစ္ကံစမ္းမဲလိုက္လုပ္တာမ်ိဳးေပါ႔။ ျပီးလဲျပီးေရာ ကုမၸဏီေတြအကုန္လံုးကတစ္မိ်ဳးတည္းျဖစ္သြားေရာ။ အဲဒီ ေတာ႔ ဘာမွမလုပ္တာနဲ့ဘာထူးဦးမွာလဲ။ ဘာျဖစ္လို့မ်ား သူမ်ားနဲ႕မတူတဲ႕ လံုးဝကို Unique ျဖစ္တဲ့ Message ေတြ မဖန္တီးၾကတာလဲ။ အဲဒီလိုသာ လုပ္နိုင္မယ္ဆိုရင္ ေဈးကြက္တစ္ခုလံုးက ကိုယ့္ေနာက္လိုက္လာမွာေပါ့။ အခုေတာ႔ လမ္းညႊန္စာအုပ္ေတြထဲကေၾကာ္ျငာေတြထဲက ဖုန္းနံပါတ္ေတြ၊ ကုမၸဏီနာမည္ေတြသာဖယ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အားလံုး ကအတူတူ ေတြခ်ည္းဘဲ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဒါဆို ကုမၸဏီတစ္ခုနဲု႔တခု ဘယ္လိုလုပ္ခဲြျခားမလဲ။ ကုမၸဏီေတြက ကိုယ္ ပိုင္တီထြင္ဖန္တီးမႈေတြစတင္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ထက္ သူမ်ားဘာလုပ္သလဲၾကည့္ျပီး လိုက္လုပ္ဖို့ ၾကိဳးစားေနၾကပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ခုနကေျပာခဲ့ သလိုပဲ ေၾကာ္သာေၾကာ္ျငာေနတာ၊ ဘယ္သူ႔အတြက္မွအက်ိဳးမရိွဘူး။

          ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ကုမၸဏီေတြက သူတို့ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ Message ေတြကို ဖန္တီးဖို႔အားနည္းၾကတာပါ။ ကိုယ္ ရဲ့ Target Market အတြက္သီးသန္႔ Message ေတြဖန္တီးတတ္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ့ Customer ေတြက ဘယ္သူေတြလဲ၊ သူတို႔ဆီကို ကိုယ္ေပးခ်င္တဲ့ Message ေတြကဘာေတြလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္ Message မ်ိဳးကို Customer ေတြစိတ္ဝင္စားမလဲဆိုတာ မစဥ္းစားေတာ့ဘူး။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကလဲတစ္ျပိဳင္နက္တည္းမွာ အလုပ္ေတြ အမ်ားၾကီးလုပ္ေနၾကတဲ႔အခါက်ေတာ႔ကိုယ့္ရဲ႕ Target Audience က ဘယ္သူေတြလဲ၊ သူတို႔ကိုဘယ္လို ဆဲြေဆာင္စည္းရံုးရမလဲမသိေတာ႔ဘူး။ အျပစ္ေတြခ်ည္းပဲေျပာေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ လုပ္ငန္းရွင္ ေတြအေနနဲ႕ တစ္ခုခ်င္း အေသးစိတ္ အခိ်န္မေပးနိုင္ဘူးလို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။

          အဲဒီလိုမျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႕က တခုပဲရိွပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ Marketing Message တစ္ခုကို ဖန္တီးထား ျပီး အဲဒီ Message ကိုပဲ ပံုေသအသံုးျပဳဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္၊ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းအတြက္ သီး သန္႔ျဖစ္တဲ့ Message ကို အသံုးျပဳဖို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ကုမၸဏီလဲ၊ဘာေတြလုပ္တာလဲဆိုတာထက္ Customer ေတြကို ဘယ္လို Service မ်ိဳးေပးႏိုင္တာလဲဆိုတာက ပိုအေရးၾကီးပါတယ္။ ရႈပ္ေထြးေပြလီလွတဲ့ စီးပြားေရး ေလာက ၾကီးထဲမွာ ကိုယ့္ကုမၸဏီဟာ အတုမရိွတခုတည္းေသာကုမၸဏီျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေမ႕မသြားပါနဲ႕။ ကိုယ္႕ရဲ႕ကုမၸဏီနဲ႕ ထပ္တူညီတဲ႕၊ ကုမၸဏီမ်ိဳးေလာကမွာ လံုးဝ (လံုးဝ)မရိွနိုင္ပါဘူး။ ကိုယ့္ကုမၸဏီရဲ့ဝန္ထမ္းေတြလိုမို်း။ စီမံခန့္ခဲြ အုပ္ခ်ဳပ္မႈမိ်ဳး တျခားကုမၸဏီတစ္ခုကလာျပီးထပ္တူညီတာ လံုးဝမျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ အဲဒီလိုပဲ ဘယ္သူနဲ့မွ မတူညီပဲ Unique ျဖစ္တဲ့ Marketing  message ကို ဖန္တီး သင့္ပါတယ္။

          ေနာက္တစ္နည္းကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ့ Marketing Message ကို ဝန္ထမ္းအားလံုးသိထားေအာင္ လုပ္ထားဖို႕ပါ။ ကုမၸဏီကဝန္ထမ္းအားလံုးဟာ ကိုယ့္ကုမၸဏီက Customer ေတြကို ဘယ္လို Message ေတြ ေပးခ်င္တာလဲသိထား ဖို႕လိုပါ တယ္။ အဲဒီ Message ေတြဟာ ျပင္ပေလာကနဲ႕ဆက္သြယ္မႈ လုပ္တိုင္းေပၚလြင္ေနေစသင္႕ပါတယ္။ ဖုန္း ေျပာတာ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊  Sales presentation လုပ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။ Customer ေတြနဲ႕ ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနရတဲ့၊ ဝန္ေဆာင္မႈေတြေပးေနတဲ့ ဝန္ထမ္းေတြကို ကိုယ္႕ Message က ဘာကိုဆိုလိုသလဲ။ Customer ေတြဆီက ဘာျပန္ ရဖို႕ေမွ်ာ္လင့္ထားသလဲ သိေနပါေစ။ ဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ့လည္း ကိုယ့္ရဲ့ Message နဲ႕ပတ္သက္ လို႕ပြင္႕ပြင္႕လင္းလင္းေဝဖန္ခြင္႕ေပးပါ။ ဒါမွ လဲ ကိုယ့္ Message ဟာသူတို႕ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ စဲြျမဲေနမွာေပါ့။

          Marketing Materials ေတြနဲ့ Marketing Message ေတြၾကားမွာ ကဲြလဲြမႈေတြရိွေနေၾကာင္း ေထာက္ျပေပး နိုင္တဲ့ ဝန္ထမ္းေတြကိုလည္း အသိအမွတ္ျပဳတဲ့အေနနဲ့သူတို့ကို လက္ေဆာင္ပစၥည္းေလးေတြ ဝယ္ေပးတာ၊လူအ မ်ားေရွ႕မွာ ခီ်းက်ဴးေပးတာ၊တခုခုအသိအမွတ္ျပဳတာေလးေတြလုပ္ေပးပါ။

မင္းေခါင္ ( EMPA – 8 )

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: